Souperman - určitě nezpomalovat!

• Číst 2251 krát

Pro mě zcela neznámá kapela, ale před pár dny jsem zaslechl s nimi rozhovor na jednom nejmenovaném televizním kanálu, a že budou předskakovat Abraxas u nás v Berouně. A pak dostanu na stůl jejich placku k recenzi. No není tohle náhoda?

Kapela „Souperman“ vznikla v roce 2011, když kytarista, zpěvák, skladatel a textař Robert Jančík se chtěl vrátit po delší době muzikantské pauzy zpět k hraní. Na inzerát se mu přihlásil Milan Horký (dříve např. SAX, Krevel) se kterým to muzikantsky zajiskřilo a po konkurzu na basáka se přidal Pavel Kocián (dříve např. Nebeztebe). V tomto složení kapela natočila CD singl Souperman "... enters your world" ve studiu SONO. Tam se kluci seznámili s Milanem Cimfe, který jim CD mixoval, padli si do oka a domluvili s ním producentskou spolupráci na prvním řadovém CD, které se ale bohužel z časových důvodů Milana Cimfeho dohrávalo až na konci roku 2015 a na jaře 2016 se zmasterovalo.

Se začátkem roku 2016 však došlo také ke změně v kapele. Z důvodu pracovního vytížení odešel Pavel Kocián a nahradil ho Jarda Šístek, známý např. z kapely Sugesce. V červnu pak došlo i k výměně na postu bubeníka, kdy do kapely přichází z kapely In Vino Musica Mirek Křenek. V tomto složení kapela připravila nový program, se kterým vyjíždí po českých, ale i zahraničních klubech.

Kapela hraje ve složení:
Robert Jančík - vocal, guitars
Jarda Šístek - bass, vocal
Mirek Křenek - drums
stálý host: Kateřina Svobodová – vocals

Tak hrrr na rencku! Letěl kolem ďábel, mírně zpomalil …..docela chytlavý refrén u prvního kousku, muzika sice trochu mimo mojí mísu - jak říkám občas, je to takový střední rockový proud, ale to neberte zas tak vážně. Avšak to sólo na kytaru je hodně rockové. Tahle muzika podle mě určitě zabírá na široký okruh posluchačů, kteří nejsou až zas tak moc vyhraněný.

Druhá věc si krásně hraje se slovíčky Edita – Jirka Dopita. Každopádně skvělý zpěv, hodně charismatický a podmanivý, a jestli je k tomu dodána hezká tvářička, tak si dovedu představit to hejno fanynek pod pódiem.
Další písnička mě zaujala tak trochu víc, lišila od ostatních - Dívka s odvrácenou tváří (měsíce). Evokovala mi vzpomínku na legendární Progress 2 – Muž na odvrácené straně měsíce. Při opakovaném přehrání jsem našel i víc podobností, ale to nehraje roli, možná jsem je chtěl jen vidět. Při tom množství kapela a skladeb, které jsem kdy slyšel - už člověk ty podobnosti vidí všude.

„Zadaná“ opět chytlavá pecka, která chytne určitě hlavně holčičky. Nechce se mi to nikam zařazovat do žádných škatulek, ale vím, že tohle bych asi často slyšel v budoucnu na takových rádiích, které cíleně neposlouchám, ale někdy se tomu člověk neubrání.

Placka obsahuje 11 skladeb poměrně krátké stopáže. Celkový dojem u mě velmi dobrý, sice to není můj šálek kávy jak se říká, ale namakaný to je dost a dost a věřím u téhle kapely ve slibnou budoucnost a nabité sály plné energie mladých lidí.