Třetí singl Ingottu přináší hutný heavy metal

• Číst 2464 krát

Heavymetalový Ingott z města Bučovice se hlásí s třetím singlem, který pokřtí v pátek 18. května na Bítovanské rockové noci vedle spřízněných kapel Traktor, Komunál a Artery.

Rockpalace kapelu Ingott dlouhodobě podporuje, proto jsme dostali singl s lehkým předstihem. Jsou na něm dvě písničky „Zbytečný fám“ a „Sketa“. Do letošního roku kapela překopala sestavu, tak jsem na to hodně zvědavý. Kytarista a zpěvák Jura Šperl a kytarák Martin Szczur se obklopili novými souputníky, basákem Jirkou Potáčem a bicákem Davidem Klementem, který je benjamínkem kapely.

Pojďme na to. U „Zbytečného flámu“ si neodpustím poznámku, žádný flám v mém případě nikdy nebyl zbytečný. S kamarády z mokré čtvrti jsme si to pokaždé užili. Je na co vzpomínat. Žádná veselá historka nezačíná slovy: „Jó, tenkrát, když jsme popíjeli mrkvovou šťávu. To jen tak na okraj. Samotná písnička je hodně hutná, nese se na vlně středního tempa, které je tak typické pro těžkotonážní heavy metal. Je potřeba se zaposlouchat do Jurova textu, na první poslech jsem ho nepochopil. Opravdu to chce víc poslechů. Je to taková vzpomínka na falešnou lásku, proto „Zbytečný flám“

„Sketa“ je svižnější a taky ráznější. Je to takový špinavý rokenrol, nic uhlazeného. Docela nášup. Něco málo přes dvě a půl minuty uteče jako nic, takže si to musím pustit znovu. Tím se dostávám k tomu, že tenhle singlík má jedinou slabinu, tou je celková délka, která o 23 vteřin přesahuje pouhých pět minut. A na pětiminutovku se dost těžko píše recenze, ale na druhou stranu tohle je ideální stopáž pro rádia.