Interitus CD Návrat

• Číst 6584 krát

Album "Návrat" od kapely INTERITUS představuje čtrnáct nových skladeb, které zachovávají spojitost s jejich starší tvorbou, aniž by přinesly radikální změnu. INTERITUS si udržují svůj charakteristický rukopis. Přestože uplynulo dvacet let od jejich začátků, zůstávají věrní sobě.

Album "Návrat" okamžitě vtáhne posluchače zpět v čase, jakmile se rozezní úvodní skladba. "Za spadlou oponou" je hitovkou, která má taneční švih a kombinuje tradiční flétnu a smyčce se syrovým zvukem kytary, vytvářejíc tak ponurou atmosféru plnou tajemna a melancholie. Zvláštní souznění je mezi ženským vokálem a hlubokým mužským murmurem, které dodává skladbám inovativní rozměr a neztrácí na působivosti, zejména díky poloze ženského hlasu.

Vokály jsou vůbec jednou z nejsilnějších stránek alba "Návrat". Riffy a melodie jsou také silné a poutavé, ale právě vokály dodávají skladbám tu správnou magii. Skladby na albu mají příjemnou délku, s výjimkou "Zimní romance," která si střihla sedm minut. Tato kompaktnost zajišťuje udržení neustálého příjemného napětí a minimalizuje prostor pro zbytečnou výplň. To dává dojem, že album je delší, než ve skutečnosti je, ačkoliv jeho délka kolem padesáti minut rozhodně není příliš dlouhá.

Celkově řečeno, "Návrat" od INTERITUS je album, které zachovává jejich osobitý styl a přináší silné vokály, poutavé melodie a dovednou kombinaci různých hudebních prvků. Pro fanoušky kapely a milovníky jejich hudby bude toto album jistě potěšením a pro mne bylo velkým překvapení. Co je důležité, Interitus to umí i „na živo“, jak předvedli jako hosté XIII. století.