Vesper - Nová vlna se starým obsahem

• Číst 6740 krát

Nové album Vesper je nejnovější v tom, že se tu možná začíná znovu s trochu jinou tváří, na které má asi do velké míry zásluhu Ondra Škoch, který byl šestnáct let členem Chinaski a na tomto albu je v roli producenta, který má za úkol různé hudební kořeny členů Vesper držet na uzdě a posadit kapelu na jedny koleje. Za tím účelem se pro toto album vybraly jak nové, tak starší písně, které tu dostaly nový kabát.

S dovolením použiji text z obalu cd, kde sama skupina říká: „ Naše sedmé studiové album je malým ohlédnutím za patnáctiletým obdobím kapely. Písničky na desku jsme vybírali poctivě. Dali jsme prostor jak výrazným písním, tak i některým zapomenutým klenotům. Všechno jsou to nové verze songů z celé vesperácké historie. Dodali jsme pouze dvě nové písně. Dáma na kolejích, která album otevírá a poslední, poněkud utajený track na CD. Zvukově celá deska představuje směr, kterým se chceme ubírat. Může se zdát žánrově roztříštěná, nicméně to je přesně to, co nás na hudbě baví. Jít po podstatě písničky a nenechat se svazovat stylovými konvencemi. Jsme vděčni producentovi Ondřeji Škochovi za to, že dokázal namíchat z našich písní tak lahodný koktejl, kdy téměř hendrixovskou Starou paní máme zařazenou hned za skoro rammsteinovskou Dámou na kolejích. Hamlet II je inspirován Michaelem Jacksonem a New Kids On The Block, naproti tomu Souboj navozuje tajemnou atmosféru písní Petera Gabriela. Poselství desky je jasné. Hudba je jen jedna. Užívejte si jí s námi.“

Teď je otázka, jestli Vesper, respektive jejich dřívější tvorbu znáte nebo ne. Já tedy jen z části, ale mám pocit, že toto album je hodně zaměřeno na to, aby mělo celkově popovější, pro rádia přijatelný sound. Některé skladby mi osobně byly milejší, když v nich bylo víc kytar. Na druhou stranu přes ten stylový záběr to vše drží dobře při sobě. Kapela se sama označuje jako hard pop. Tentokrát si myslím, že převládají popovější prvky. Zrovna teď se mi ale nejvíc líbí dvě balady. Nemůžu unést a Hamlet III. Velkou devízou v tvorbě Vesper jsou texty, které jsou velmi dobré, ať už je téma jakékoliv, což mě vždy potěší. Troskoid jakoby vypadl z alba Redhotů. Poslední utajená písnička je z většiny rap a pak následuje asi nejtvrdší pasáž alba. Tak, teď si to přeberte.

Mějte se. Petr Kohoutek