Projekt XIII - Ad Radices Tergum

• Číst 8531 krát

Matěj Lipský se svým odchodem z někdejší kapely se hudebně vrací zpátky ke „svým“ kořenům a povedlo se mu to na víc než výbornou. Gotické album, s přízvukem post punku, kde místy to zavání (neplést se slovem kopírování) vzory jako Sisters Of Mercy, Fields Of The Nephilim a nebo The Cure, což v žádném případě není na škodu. Proti původním plánům album nahrála kompletní kapela, které to opravdu šlape, jednotlivé nástroje se vzájemně doplňují. Deska se vyznačuje výbornou atmosférou a výborným zvukem.
Celý zážitek umocňuje příjemný až sametový Matějův hlas, srozumitelné a hodně dobré texty, skvělé aranže a výborná muzika, která se táhne celým albem už od úvodního intra, které přechází v titulku Ad Radices Tergum s výborným refrénem, Vládkyně bezmoci, jediná anglicky zpívaná Angels především pro zahraniční fanoušky, poklidnější Vítr do peří opět se silným zpěvným refrénem. Svět je test nadchne všechny příznivce starých dobrých The Cure. Díky Temné zelené jsem opět po delší době vytáhnul Hájíčkovu knihu Zloději zelených koní a jízda pokračuje Průvodkyní temnotou, „elektronickou“ hrozbou Nosferatu v síti, Planety vášní a končí silně punkovou Nevinná, která je skrytým bonusem.
Po výborné EP Maska a obavě, zda Matěj dokáže udržet nastavenou laťku i na klasické stopáži CD musím říci ano, povedlo se mu to s kapelou víc než na výbornou a když si vezmu všechny jeho aktivity, klobouk dolů, kde nachází na vše čas. Gotika na vás dýchá i černobílého obalu. Výborné!!!
Jsem rád, že ke kultovní „XIIIka a Cathedral In Flames mají dalšího rovnocenného „parťáka“. A věřte, pokud máte rádi dobrou muziku, tahle deska se vám opravdu dostane pod kůži.
Křest alba proběhl 8/6/2022 v Pražském planetáriu a kapela předvedla fantastický koncert. Více zde.